برندها

در باره برند بنتون ( Benetton )

در باره برند بنتون ( Benetton )

Gilberto Benetton Benetti موسس برند بتون، در سال 1935 در  Treviso در ایتالیا به دنیا اومد. شغل پدر او، کرایه دادن ماشین و دوچرخه بود. او بزرگ‌ترین فرزند خانواده بود. هنگامی که Gilberto 14 ساله بود، پدرش از دنیا رفت و او مجبور به ترک مدرسه شد. او به عنوان کارگر در مغازه پارچه فروشی مشغول به کار شد و کار او، زمینه‌ای برای آشنایی‌اش با بخشی بود که بعدها باعث معروفیت و موفقیت او در کل جهان شد. فکر تجارت در 25 سالگی، هنگامی که خواهرش ژاکت معمولی را بافت،  به ذهن او رسید.

عطر زنانه جاست یونایتد برند بنتون ( BENETTON - JUST UNITED FOR WOMEN )

آن ژاکت چیز خاصی نبود، فقط زردرنگ بود؛ رنگی که در آن زمان معمول نبود و مردم رنگ‌های شاد به تن نمی‌کردند. بسیاری از جوانان به ژاکتی که او بافته بود علاقه مند شدند و از او درخواست کردند که برای آنها نیز ببافد. خانواده Gilbert در آن زمان به این نتیجه رسیدند که جلب کردن توجه مردم، نوآوری و ساختن تصویر ذهنی خوب،  راز موفقیت در یک تجارت است.

در باره برند بنتون ( Benetton )

Gilbert به همراه خانواده اش، Luciano Benetton، Giuliana Benetton  و Carlo Benetton،  در سال 1965،در  مغازه ای در Trevizo شروع به کار کرد. در همان سال، مغازه دیگری را در Belluno باز کردند. آن‌ها مغازه خود را بعد از 4 سال از اولین مغازه‌ای که در پاریس شروع به کار کرده بود، باز کردند. آنها محصولات خود را با نام Benetton می‌فروختند. هدف آنها این بود که فروشگاه‌هایی را در مرکز شهر باز کنند. آنها لباس‌های ساده‌ای از پشم می‌بافتند و مشتریان، رنگ مورد نظر خود را سفارش می دادند و آنها لباس را برای‌شان رنگ می‌کردند. مشتریان برای انتخاب رنگ، گزینه های زیادی داشتند. در سال 1969،  Benetton ارتقاء پیدا کرد و بصورت نوین و جدید درآمد. در سال 1972، گروه آنها شروع به افزایش برندهای تحت پوش‌شان کرد. در ابتدا برند Jean West  را خریدند و در سال 1974، برند Sisley را خریدند. آنها به سیاست افزایش فروشگاه‌های‌شان ادامه دادند و در سال 1980 اولین فروشگاه‌شان را در کشور امریکا، در شهر نیویورک تاسیس کردند و سپس در سال 1982 اولین فروشگاه آنها در توکیو شروع به کار کرد. در دهه 80، آنها بیش از صد فروشگاه در ایتالیا، 250 فروشگاه در آلمان، 80 فروشگاه در فرانسه، 100 فروشگاه در انگلستان و 25 فروشگاه در هلند و بلژیک داشتند.

در باره برند بنتون ( Benetton )

آنها تصمیم گرفتند که زمینه کاری خود را به لباس‌های ورزشی نیز ارتقاء دهند. در دهه 80 آنها اسپانسر تیم Tyrrell در مسابقات ماشین سواری Formula 1 شدند. آنها چندین سال متوالی در مسابقات مختلف اسپانسر بودند.

در باره برند بنتون ( Benetton )

اکنون بنتون در 120 کشور جهان فروشگاه دارد و مجموع فروشگاه های آن در حدود 5500 عدد است. بنتون توزیع کننده مارک های تجاری: United Colors of Benetton، Undercolors of Benetton، sisley، Playlife،  Killer loop، Zero twelve، Nordica، Prince5، Zerotondo و Rollerblade است.

در باره برند بنتون ( Benetton )

Luciano Benetton، که اکنون رئیس گروه بنتون است، پدر چهار فرزند است و سرمایه او در حدود 3 میلیارد دلار است و به‌همین دلیل پنجمین مرد ثروتمند در ایتالیا است. 

Giuliana Benetton اکنون چهار فرزند دارد و Gilberto نیز صاحب دو فرزند دختر است. 

Carlo Benetton اکنون مدیر گروه بتون است و صاحب 4فرزند است. 

همچنین Edizione Holding یکی از شرکت‌های خانواده بنتون است که فعالیت آن روی لباس، رستوران‌های فست فود، خرید و فروش املاک و کشاورزی متمرکز است.

در باره برند بنتون ( Benetton )

امروزه بنتون یکی از برندهای معروف و موفق در کل جهان است و فروشگاه‌های آن روز به روز در سرتاسر جهان در حال افزایش هستند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *